8. tammikuuta 2016

Kaalisalaatti a la Henri Alén

Olen jäänyt koukkuun tähän viime vuoden lopulla julkaistuun somehitti-reseptiin. Tiedättehän; kun Henri Alén näpyttelee Twitteriin uuden ohjeen, tavara loppuu kauppojen hyllyiltä. Nyt taitaa onneksi olla Granaattiomenoiden sesonki päällä, joten niitä ainakin löytyy mukavasti kaupasta. Granaattiomena on minulle suhteellisen uusi tuttavuus, jota olen nyt käyttänyt sitäkin enemmän. Aivan mahtava piristäjä mm. salaatteihin, niin makunsa kuin värinsä puolesta.
Kastikkeen seesamiöljy maistuu minun mielestäni itsessään suolaiselta, joten olen puolittanut ohjeen suolamäärän. Tätä salaattia on kiva tehdä isompi määrä, niin siitä riittää myös töihin evääksi. Olen esimerkiksi lisännyt evässalaattiin kalkkunapaloja tuomaan ruokaisuutta.

Henri Alénin Pomegranaatti-kaalisalaatti


iso pala valkokaalia
1 granaattiomena
3 rkl punaviinietikkaa
0,5 tl suolaa (alkuperäisessä ohjeessa on 1 tl)
2 tl seesamiöljyä
Tilkka hunajaa
Oliiviöljy

Raasta kaali. Sekoita kaikki kastikkeen ainekset keskenään ja kaada kaalin sekaan. Sekoita hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti